Lietuva
Nuo 2001 m. Lietuva yra Pasaulio prekybos organizacijos narė, nuo 2004 m. Europos Sąjungos ir NATO narė. 2007 metais mūsų šalis prisijungė prie Šengeno zonos, nuo 2015 metų – Eurozonos, nuo 2018 metų – tapo OECD narė.

Lietuva – tranzitinė šalis, turinti išvystytą automobilinių kelių ir geležinkelių infrastruktūrą, keturis tarptautinius oro uostus. Krovininis traukinys „Vikingas“, sujungiantis Baltijos ir Juodąją jūras, gavo Europos Sąjungos mokslinių tyrimų programos BESTFACT skirtą apdovanojimą, kaip Geriausias Žaliosios logistikos ir įvairiarūšių vežimų projektas. Šalyje egzistuoja dvi geležinkelių sistemos – europietiško (1435 mm) ir plačioji rytų standarto (1520 mm) vėžės.

Net du iš dešimties svarbiausių Europos Sąjungos transporto koridorių driekiasi per Lietuvos teritoriją: I Šiaurės-Pietų koridorius, jungiantis Estiją, Latviją, Lietuvą, Lenkiją ir Kaliningradą (IA atšaka), ir IX Rytų-Vakarų koridorius, jungiantis Ukrainą, Baltarusiją, Lietuvą ir Kaliningradą (IXD atšaka).

I ir IX Europos transporto koridoriais gabenama apie 80 proc. visų tranzitu per Lietuvą vežamų krovinių.
Tiesioginiai geležinkelio maršrutai jungia Lietuvą su rytų šalimis, Latvija bei Estija, Lenkija ir Vokietija. Geležinkeliu gabenama nafta, jos produktai, trąšos, mineraliniai produktai, metalai, mediena, augalinės kilmės produktai, įvairūs smulkūs kroviniai, šaldyta produkcija, kroviniai konteineriuose, kompiuterinė technika.
Lietuva yra tarp žemyninio geležinkelių tinklo TRACECA dalis. TRACECA geležinkelio tinklas, kurio bendras CIS standarto geležinkelių bėgių ilgis siekia 5,113 km, jungia Europos Sąjungos šalis su Kaukazo ir Vidurio Azijos šalimis: Armėnija, Azerbaidžanu, Bulgarija, Gruzija, Kazachstanu, Iranu, Moldavija, Rumunija, Turkija, Ukraina, Uzbekistanu, Tadžikistanu, Turkmėnistanu.
Krovinių gabenimas TRACECA tinklu pagreitina susisiekimą tarp Europos, Juodosios jūros regiono šalių ir Azijos. Dabar Aziją galima pasiekti per 15 dienų, Juodosios jūros regiono šalis – per 55 valandas.